Celem warsztatu jest rozwój twórczego indywidualizmu poprzez świadomość środków aktorskich, jak i idei łączenia sztuki najważniejszych twórców i reformatorów współczesnego teatru, w tym ruchu i tańca.
Ma zachęcić uczestników do przełamywania swoich oporów i lęków w wyrażaniu emocji. Pobudzić świadomość wsparcia i siły w pokonywaniu stresu i uwolnić odwagę własnej prezentacji.
Warsztat z pantomimy, obejmuje: poznanie podstawowych zasad techniki z tej dziedziny w oparciu o doświadczenia Wrocławskiego Teatru Pantomimy Henryka Tomaszewskiego. Elementarne etiudy pantomimiczne wykorzystujące iluzyjne środki wyrazu jak: kontrapunkt, identyfikacje z przedmiotem i charakterem postaci.
Zapoznanie się z teorią zginania, kręcenia i przesuwania. Wykorzystanie tej techniki w dyscyplinowaniu ruchu scenicznego i ćwiczeniu pamięci przestrzennej i kształtowaniu wyobraźni ruchowej. Rytmizację ruchu jako umiejętność świadomego wydatkowania energii na scenie.
Na warsztat z ruchu scenicznego składają się : improwizacje na temat, w tym etiudy dotyczące swobodnej interpretacji funkcji prostego rekwizytu, a także odwrócenia znaczenia potocznych gestów i rytuałów. Nauka znaków teatralnych i syntezy zadań scenicznych.
Praca nad kompozycją improwizowanych etiud. Taniec jako choreografia prostych czynności, gestów. Elementarne zadania aktorskie z elementami świadomej autokompromitacji, w procesie przełamywania wstydu i zahamowań.
Ćwiczenia skupienia i umiejętności świadomego napięcia i rozluźnienia ciała.
Warsztat, kończy krótki pokaz performatywny, będący wynikiem wypracowanych przez uczestników etiud.
Zajęcia prowadzą: Jan Kochanowski, Piotr Sabat
Kiedy?
7.12 Środa godz.18.00-21.30
8.12 Czwartek 18.00-21.30
9.12 Piątek 18.00-21.30
10.12 Sobota 11.00-15.00
11.12 Niedziela 11.00-15.00
Gdzie?
Warszawskie Centrum Pantomimy / Scena Na Woli Teatru Dramatycznego m.st. W-wa.
Kasprzaka 22, W-wa (wejście od ul. Skierniewickiej)
Uwaga! Ograniczona liczba uczestników. Decyduje kolejność zgłoszeń.
zapisy: [email protected] , 796 369 739.
Opłaty: 0 zł (zero zł)
Warsztaty organizowane w ramach obchodów 60 lecia Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego
Jan Kochanowski - aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu na wydziale aktorskim-1990.
W latach 1990-1992 pracował w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze.
Jeden z założycieli „Teatru Cinema”. Od jego powstania w 1992 roku, bierze udział w większości spektakli, projektów międzynarodowych i realizacji telewizyjnych tego teatru. Od roku 2015 jest aktorem Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.
Współtwórca autorskich spektakli: „Baśnie z mchu i liszaja” ( Kochanowski & Bzdyl); „Last Minute” – (Konieczna & Kochanowski).
Reżyser polskiej prapremiery sztuki Silke Hassler „Totalnie szczęśliwi” w Teatrze „Krypta”, w Szczecinie
Laureat: „Brązowej Iglicy”- nagrody publiczności dla najpopularniejszego aktora Dolnego Śląska-1992, „Srebrnego Kluczyka”-2000,
a także Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Eksperymentalnych w Kairze za najlepszą pracę zespołową w spektaklu „Dong”-2000.
Prowadzi warsztaty teatralne z pantomimy i ruchu scenicznego.
Piotr Sabat – aktor pantomimy, animator i działacz kultury, instruktor teatralny. Absolwent Studium aktorskiego CHSTR (Bellehearts Productions), adept Studia Pantomimy działającego przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy.
We Wrocławskim Teatrze Pantomimy zadebiutował w przedstawieniu „Stazione Termini” w reżyserii Marka Oleksego. Współpracował m.in. ze Zbigniewem Szymczykiem („Szkoła Błaznów”, „Szatnia”), Konradem Dworakowskim („Mikrokosmos”, „Hydrokosmos”), Leszkiem Mądzikiem („Zuzanna i starcy”) oraz z Martyną Majewską („BATORY trans”).
Współpracował także z Teatrem Akt z Warszawy, Fundacją FORMART z Łodzi i Ars Cameralis Silesiae Superioris w Katowicach i teatrami ulicznymi i offowymi w całej Polsce.
Jest pedagogiem w ramach projektów edukacyjnych Wrocławskiego Teatru Pantomimy – Akcja Edukacja i Szkoła w mieście oraz w ramach programu Teatr Polska.
W latach 1990-1992 pracował w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze.
Jeden z założycieli „Teatru Cinema”. Od jego powstania w 1992 roku, bierze udział w większości spektakli, projektów międzynarodowych i realizacji telewizyjnych tego teatru. Od roku 2015 jest aktorem Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego.
Współtwórca autorskich spektakli: „Baśnie z mchu i liszaja” ( Kochanowski & Bzdyl); „Last Minute” – (Konieczna & Kochanowski).
Reżyser polskiej prapremiery sztuki Silke Hassler „Totalnie szczęśliwi” w Teatrze „Krypta”, w Szczecinie
Laureat: „Brązowej Iglicy”- nagrody publiczności dla najpopularniejszego aktora Dolnego Śląska-1992, „Srebrnego Kluczyka”-2000,
a także Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Eksperymentalnych w Kairze za najlepszą pracę zespołową w spektaklu „Dong”-2000.
Prowadzi warsztaty teatralne z pantomimy i ruchu scenicznego.
Piotr Sabat – aktor pantomimy, animator i działacz kultury, instruktor teatralny. Absolwent Studium aktorskiego CHSTR (Bellehearts Productions), adept Studia Pantomimy działającego przy Wrocławskim Teatrze Pantomimy.
We Wrocławskim Teatrze Pantomimy zadebiutował w przedstawieniu „Stazione Termini” w reżyserii Marka Oleksego. Współpracował m.in. ze Zbigniewem Szymczykiem („Szkoła Błaznów”, „Szatnia”), Konradem Dworakowskim („Mikrokosmos”, „Hydrokosmos”), Leszkiem Mądzikiem („Zuzanna i starcy”) oraz z Martyną Majewską („BATORY trans”).
Współpracował także z Teatrem Akt z Warszawy, Fundacją FORMART z Łodzi i Ars Cameralis Silesiae Superioris w Katowicach i teatrami ulicznymi i offowymi w całej Polsce.
Jest pedagogiem w ramach projektów edukacyjnych Wrocławskiego Teatru Pantomimy – Akcja Edukacja i Szkoła w mieście oraz w ramach programu Teatr Polska.