L e t n i a S z k o ł a W s p ó ł c z e s n e j P a n t o m i m y
5 - 1 7 s i e r p n i a 2 0 1 9
1 2 d n i p o d z i e w i ę ć g o d z i n z a j ę ć d z i e n n i e .
5 - 1 7 s i e r p n i a 2 0 1 9
1 2 d n i p o d z i e w i ę ć g o d z i n z a j ę ć d z i e n n i e .
Fundacja Warszawskiego Centrum Pantomimy zaprasza do udziału w 12 edycji Szkoły Współczesnej Pantomimy
jedynym takim projekcie teatralnym w naszym kraju i jednym z niewielu w Europie.
Powstał z myślą o osobach, które pragną w pełni doświadczyć sztuki teatru pantomimy.
Skierowany jest do tych, którzy zajmują się tym teatrem, tańcem oraz do osób, które posiadają doświadczenie na scenie
lub uczą się teatru pantomimy.
F I L O Z O F I A N A U C Z A N I A
Pragniemy dać naszym uczestnikom kurs obejmujący całą różnorodność Współczesnej Sztuki Pantomimy/Mimu. Nie interesuje nas nauczanie stylu jednego artysty, nasz cel jest wręcz przeciwny. Naszą ideą jest połączenie wszystkich najważniejszych elementów sztuki kluczowych twórców i reformatorów współczesnej pantomimy w jeden solidny i jasny program.
Zajęcia pozwalają uczestnikowi zrozumieć poszczególne elementy pantomimy w indywidualny sposób, by potem móc łączyć je zgodnie z własną wizją i stylem pracy.
Przedstawiamy różne punkty widzenia, różne sposoby nauczania, różne aspekty sztuki teatru pantomimy. Każdy z prowadzących wyróżnia się indywidualnym podejściem do sztuki Mimu oraz jej nauczania. Wszystko to jest ujęte w sposób ukazujący uczestnikom różne możliwości pracy w tej sztuce teatralnej.
Zajęcia będą obejmowały różne aspekty warsztatu aktora mima, pracy aktora z przedmiotami, różnymi rodzajami materiału i wiele innych. W tym roku bardzo duży nacisk położymy na rozwijanie umiejętności pisania scenariuszy, etiud, krótkich form a także podejścia do reżyserowania pantomimy. A więc wszystko to co składać się powinno na powstanie widowiska teatru poza słowami.
Nasza praca będzie miała charakter relacji długoterminowej.
Szkoła Współczesnej Pantomimy będzie funkcjonuje jako szkoła myśli i rozwoju artystycznego uczestników przez cały rok, czego wspaniałym przykładem są coroczne spotkania i prezentacje w ramach Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu.
2 tygodniowy intensywny letni kurs ma pomagać profesjonalistom wskazując kierunek rozwoju artystycznego a pozostałym osobom dać solidną bazę w postaci treningu u boku uczestników którzy są już głębiej zaangażowani w sztukę.
Ma także służyć jako centrum współpracy dla wielu projektów zespołowych.
Zajęcia pozwalają uczestnikowi zrozumieć poszczególne elementy pantomimy w indywidualny sposób, by potem móc łączyć je zgodnie z własną wizją i stylem pracy.
Przedstawiamy różne punkty widzenia, różne sposoby nauczania, różne aspekty sztuki teatru pantomimy. Każdy z prowadzących wyróżnia się indywidualnym podejściem do sztuki Mimu oraz jej nauczania. Wszystko to jest ujęte w sposób ukazujący uczestnikom różne możliwości pracy w tej sztuce teatralnej.
Zajęcia będą obejmowały różne aspekty warsztatu aktora mima, pracy aktora z przedmiotami, różnymi rodzajami materiału i wiele innych. W tym roku bardzo duży nacisk położymy na rozwijanie umiejętności pisania scenariuszy, etiud, krótkich form a także podejścia do reżyserowania pantomimy. A więc wszystko to co składać się powinno na powstanie widowiska teatru poza słowami.
Nasza praca będzie miała charakter relacji długoterminowej.
Szkoła Współczesnej Pantomimy będzie funkcjonuje jako szkoła myśli i rozwoju artystycznego uczestników przez cały rok, czego wspaniałym przykładem są coroczne spotkania i prezentacje w ramach Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu.
2 tygodniowy intensywny letni kurs ma pomagać profesjonalistom wskazując kierunek rozwoju artystycznego a pozostałym osobom dać solidną bazę w postaci treningu u boku uczestników którzy są już głębiej zaangażowani w sztukę.
Ma także służyć jako centrum współpracy dla wielu projektów zespołowych.
P R O G R A M
Rozkład dnia podporządkowany jest pracy prezentowanej w trakcie wieczornych zajęć “Zajęć laboratoryjnych”.
„Zajęcia laboratoryjne” to czas w którym każdy uczestnik prezentuje krótką etiudę na podstawie zadań i wskazówek otrzymanych podczas popołudniowych zajęć z kompozycji. Zadanie obejmuje kilka układów oraz struktur kompozycyjnych i odnosi się zarówno do solowych jak i grupowych działań.
Każdego dnia, poranna i popołudniowa sesja przygotują studentów oferując im metody pracy, techniki gry i umiejętności choreograficzne, które pozwolą sprostać zadaniu podczas zajęć wieczornych.
W ciągu dwutygodniowego kursu te zadania dopełnią się wzajemnie dając uczestnikom szeroką wiedzę i zestaw umiejętności scenicznych, umożliwiających kontynuację pracy we własnym zakresie w ciągu następującego roku.
„Zajęcia laboratoryjne” to czas w którym każdy uczestnik prezentuje krótką etiudę na podstawie zadań i wskazówek otrzymanych podczas popołudniowych zajęć z kompozycji. Zadanie obejmuje kilka układów oraz struktur kompozycyjnych i odnosi się zarówno do solowych jak i grupowych działań.
Każdego dnia, poranna i popołudniowa sesja przygotują studentów oferując im metody pracy, techniki gry i umiejętności choreograficzne, które pozwolą sprostać zadaniu podczas zajęć wieczornych.
W ciągu dwutygodniowego kursu te zadania dopełnią się wzajemnie dając uczestnikom szeroką wiedzę i zestaw umiejętności scenicznych, umożliwiających kontynuację pracy we własnym zakresie w ciągu następującego roku.
O P I S Z A J Ę Ć
Zajęcia są skomponowane tak by w ciągu dnia, a także na przestrzeni tygodnia dostarczyć uczestnikom najważniejszych informacji niezbędnych do wieczornej pracy (tworzenia etiud)
POETYCKIE HISTORIE / BODY STORYTELLING
Te zajęcia prowadzone w 2019r. przez Cat Gerrard pozwolą zgłębić, czym są historie i jak można poetycko przełożyć je i wyrazić za pomocą języka ciała. W jaki sposób mogą przekazywać atmosferę, krajobrazy i emocje - zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne - i jak mogłyby pomóc nam przemieszczać samych siebie, przestrzeń i tym samym widzów. Biorąc za punkt wyjścia baśnie dotkniemy też innych gatunków narracji, takich jak historie opowiadane poprzez melodramat, tragedię i farsę.
PISANIE SCENARIUSZY , REŻYSEROWANIE PANTOMIMY
Tutaj zajmiemy się odnajdywaniem sposobów pisania etiud, krótkich form dla teatru poza słowami.
Wychodząc na przeciw sytuacji, w której praktycznie dla teatru pantomimy nie powstaje literatura, umiejętność pisania, reżyserowania potrafi stać się bezcenna.
GRA/AKTORSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ PANTOMIMIE:
Zajęcia prezentują metodę współczesnej Pantomimicznej gry aktorskiej pozwalającej aktorowi na przedstawienie widzom jasnego przebiegu myśli. Monolog, dialog, komunikat są potem używane w etiudach i improwizacjach, gdzie rozwijają realizm oraz jasność intencji.
TEATR PLASTYCZNY / WIZUALNY
Reżyser Lionel Menard będący przez lata aktorem i asystentem legendarnych: Compagnie Phillpe Genty oraz Compagnie Marcela Marceau wypracował własny system pracy, będący umiejętnym połączeniem interesującego poszukiwania treści oraz formy.
Jako jeden z najważniejszych obecnie reżyserów sztuki mimu w Europie, ukazuje świat teatru pełen magii i prawdy.
KOMEDIA FIZYCZNA (PHYSICAL COMEDY) podczas 12 edycji prowadzona przez Pierre-Ives Massip (Francja)
Te zajęcia pozwolą poszerzyć swoje umiejętności aktorskie poprzez szereg różnorodnych scen grupowych i solowych. W roku 2019 największy nacisk zostanie położony na fizyczność komedii oraz całe ciało jako narzędzie wyrazu artystycznego.
Sposoby budowania akcji, zasada i metody budowania relacji oraz wykorzystanie naturalnego, indywidualnego potencjału.
PLASTYKA CIAŁA:
Mają na celu wzmocnienie uczestników, wyrobienie elastyczności, poczucia równowagi i liryzmu. Zajęcia będą skupiać się na tych elementach plastyki ciała, które są potrzebne w sztuce mimu. Praktycznie będą funkcjonowały jako rozgrzewka i lekcję techniki.
MIM ZBIOROWY :
Zajęcia mają na uwadze przede wszystkim elementy stylistyki stworzonej twórców polskiej pantomimy pracujących z dużymi zespołami. Kompozycja grupowa, tworzenie charakteru postaci - to tylko niektóre z elementów. W dużym stopniu zajęcia mają rozwijać fizyczność, siłę i rytm pracy w grupie oraz konstruowanie postaci.
Elementy TECHNIKI MARCEAU:
Zajęcia kładą nacisk na technikę iluzji, wyobraźnię oraz elementy gry stworzone przez Marcela Marceau znane jako Rodzaje chodów, Postawy, Charaktery, Eliptyczność i Metamorfoza jak również „projekcja sceniczna” i fizyczne zawieszenie ciała.
Elementy TECHNIKI DECROUX:
Te zajęcia koncentrują się na elementach pracy Etienne’a Decroux takich jak Triple-Design (ruch w trzech płaszczyznach), Plum Line, oraz Przeciw waga (Counter-Weight). Są pomyślane jako zajęcia w dużym stopniu techniczne, rozwijające rozdzielność części ciała oraz muzykalność cielesną.
Elementy TECHNIKI ILUZJI:
Zajęcia poświęcone technikom tworzenia iluzji potrzebnych do wykreowania niewidzialnego świata poprzez stwarzanie i manipulowanie przedmiotami, działanie z otoczeniem. Omawiane będą również techniki kondensowania czasu i przestrzeni.
FAKULTATYWNA POMOC NA PRÓBIE
W czasie kiedy uczestnicy dostaną bardziej złożone zadania, dostaną również dodatkowy czas na próby z możliwością skorzystania z pomocy przy konstrukcji i rozwoju własnej pracy.
ZAJĘCIA LABORATORYJNE/ STUDYJNE:
Ponieważ dzienny rozkład zajęć w czasie dwutygodniowego programu szkoły jest ukierunkowany na zadania podczas wieczornych zajęć laboratoryjnych, te ostatnie są sercem proponowanego programu. Program szkoły obraca się wokół czterech sposobów pisania i tworzenia etiud, spektakli, choreografii. Te wzory pozwalają artyście mimowi na tworzenie prac w ramach każdej struktury a następnie łączenie ich według potrzeb szczególnej idei czy aktualnie realizowanego pomysłu.
GAGA Gaga jest językiem ruchowym opracowanym przez wiele lat przez Ohada Naharina i stosowanym w codziennym treningu i praktyce tanecznej Batsheva Dance Company. Język Gaga jest nieustannie rozwijany i pogłębiany, opiera się na przekonaniu, że ruch ma leczącą, dynamiczną i nieustannie zmieniającą się moc.
Gaga jest nowym sposobem zdobywania wiedzy i samoświadomości przez ciało. Oferuje sposób odkrywania i wzmacniania ciała oraz zwiększania elastyczności, pewności siebie i zakresów ruchu, jednocześnie uwalniając zmysły i wyobraźnię. Gaga podnosi świadomość własnych fizycznych słabości, przebudza odrętwiałe obszary ciała, obnaża fizyczne zafiksowania i oferuje sposoby ich eliminacji.
Praca ta wzmacnia instynktowny ruch i łączy ruch świadomy z nieświadomym, i pozwala na doświadczanie swobody i przyjemności w prosty sposób, w przyjemnej przestrzeni, w wygodnym ubraniu, przy muzyce, każdy w indywidualnym ruchu z innymi.
POETYCKIE HISTORIE / BODY STORYTELLING
Te zajęcia prowadzone w 2019r. przez Cat Gerrard pozwolą zgłębić, czym są historie i jak można poetycko przełożyć je i wyrazić za pomocą języka ciała. W jaki sposób mogą przekazywać atmosferę, krajobrazy i emocje - zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne - i jak mogłyby pomóc nam przemieszczać samych siebie, przestrzeń i tym samym widzów. Biorąc za punkt wyjścia baśnie dotkniemy też innych gatunków narracji, takich jak historie opowiadane poprzez melodramat, tragedię i farsę.
PISANIE SCENARIUSZY , REŻYSEROWANIE PANTOMIMY
Tutaj zajmiemy się odnajdywaniem sposobów pisania etiud, krótkich form dla teatru poza słowami.
Wychodząc na przeciw sytuacji, w której praktycznie dla teatru pantomimy nie powstaje literatura, umiejętność pisania, reżyserowania potrafi stać się bezcenna.
GRA/AKTORSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ PANTOMIMIE:
Zajęcia prezentują metodę współczesnej Pantomimicznej gry aktorskiej pozwalającej aktorowi na przedstawienie widzom jasnego przebiegu myśli. Monolog, dialog, komunikat są potem używane w etiudach i improwizacjach, gdzie rozwijają realizm oraz jasność intencji.
TEATR PLASTYCZNY / WIZUALNY
Reżyser Lionel Menard będący przez lata aktorem i asystentem legendarnych: Compagnie Phillpe Genty oraz Compagnie Marcela Marceau wypracował własny system pracy, będący umiejętnym połączeniem interesującego poszukiwania treści oraz formy.
Jako jeden z najważniejszych obecnie reżyserów sztuki mimu w Europie, ukazuje świat teatru pełen magii i prawdy.
KOMEDIA FIZYCZNA (PHYSICAL COMEDY) podczas 12 edycji prowadzona przez Pierre-Ives Massip (Francja)
Te zajęcia pozwolą poszerzyć swoje umiejętności aktorskie poprzez szereg różnorodnych scen grupowych i solowych. W roku 2019 największy nacisk zostanie położony na fizyczność komedii oraz całe ciało jako narzędzie wyrazu artystycznego.
Sposoby budowania akcji, zasada i metody budowania relacji oraz wykorzystanie naturalnego, indywidualnego potencjału.
PLASTYKA CIAŁA:
Mają na celu wzmocnienie uczestników, wyrobienie elastyczności, poczucia równowagi i liryzmu. Zajęcia będą skupiać się na tych elementach plastyki ciała, które są potrzebne w sztuce mimu. Praktycznie będą funkcjonowały jako rozgrzewka i lekcję techniki.
MIM ZBIOROWY :
Zajęcia mają na uwadze przede wszystkim elementy stylistyki stworzonej twórców polskiej pantomimy pracujących z dużymi zespołami. Kompozycja grupowa, tworzenie charakteru postaci - to tylko niektóre z elementów. W dużym stopniu zajęcia mają rozwijać fizyczność, siłę i rytm pracy w grupie oraz konstruowanie postaci.
Elementy TECHNIKI MARCEAU:
Zajęcia kładą nacisk na technikę iluzji, wyobraźnię oraz elementy gry stworzone przez Marcela Marceau znane jako Rodzaje chodów, Postawy, Charaktery, Eliptyczność i Metamorfoza jak również „projekcja sceniczna” i fizyczne zawieszenie ciała.
Elementy TECHNIKI DECROUX:
Te zajęcia koncentrują się na elementach pracy Etienne’a Decroux takich jak Triple-Design (ruch w trzech płaszczyznach), Plum Line, oraz Przeciw waga (Counter-Weight). Są pomyślane jako zajęcia w dużym stopniu techniczne, rozwijające rozdzielność części ciała oraz muzykalność cielesną.
Elementy TECHNIKI ILUZJI:
Zajęcia poświęcone technikom tworzenia iluzji potrzebnych do wykreowania niewidzialnego świata poprzez stwarzanie i manipulowanie przedmiotami, działanie z otoczeniem. Omawiane będą również techniki kondensowania czasu i przestrzeni.
FAKULTATYWNA POMOC NA PRÓBIE
W czasie kiedy uczestnicy dostaną bardziej złożone zadania, dostaną również dodatkowy czas na próby z możliwością skorzystania z pomocy przy konstrukcji i rozwoju własnej pracy.
ZAJĘCIA LABORATORYJNE/ STUDYJNE:
Ponieważ dzienny rozkład zajęć w czasie dwutygodniowego programu szkoły jest ukierunkowany na zadania podczas wieczornych zajęć laboratoryjnych, te ostatnie są sercem proponowanego programu. Program szkoły obraca się wokół czterech sposobów pisania i tworzenia etiud, spektakli, choreografii. Te wzory pozwalają artyście mimowi na tworzenie prac w ramach każdej struktury a następnie łączenie ich według potrzeb szczególnej idei czy aktualnie realizowanego pomysłu.
GAGA Gaga jest językiem ruchowym opracowanym przez wiele lat przez Ohada Naharina i stosowanym w codziennym treningu i praktyce tanecznej Batsheva Dance Company. Język Gaga jest nieustannie rozwijany i pogłębiany, opiera się na przekonaniu, że ruch ma leczącą, dynamiczną i nieustannie zmieniającą się moc.
Gaga jest nowym sposobem zdobywania wiedzy i samoświadomości przez ciało. Oferuje sposób odkrywania i wzmacniania ciała oraz zwiększania elastyczności, pewności siebie i zakresów ruchu, jednocześnie uwalniając zmysły i wyobraźnię. Gaga podnosi świadomość własnych fizycznych słabości, przebudza odrętwiałe obszary ciała, obnaża fizyczne zafiksowania i oferuje sposoby ich eliminacji.
Praca ta wzmacnia instynktowny ruch i łączy ruch świadomy z nieświadomym, i pozwala na doświadczanie swobody i przyjemności w prosty sposób, w przyjemnej przestrzeni, w wygodnym ubraniu, przy muzyce, każdy w indywidualnym ruchu z innymi.
N A U C Z Y C I E L E 1 2 E D Y C J I S Z K O Ł Y w 2 0 1 9 r.
Sara Mangano i Pierre-Yves Massip eksplorują teatr fizyczny, pantomimę oraz dramatyczną
pantomimę ciała (Corporal Dramatique). W drugiej kolejności wykorzystują muzykę, literaturę,
taniec i wszelkie związane z nimi formy ekspresji scenicznej.
Sara Mangano i Pierre-Yves Massip poznali się w szkole pantomimy Marcela Marceau w 1994
roku. Po dziesięciu latach współpracy z zespołem Marcela Marceau i sprawowania kreatywnego
nadzoru nad Acta Fabula Company, w 2010 roku Sara i Pierre-Yves założyli swój własny zespół –
The Company Mangano-Massip (ex Autour du Mime).
Ich wysiłki zaowocowały wieloma przedstawieniami: „Archibald et Margaret”, „Tell me the truth and other stories”, „The adventures of"Pym the clown”, „The 4 seasons” oraz „Les Aimants. Spektakle Mangano Massip Compagnie wystawiane były we Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Singapurze i dzięki Festiwalowi Sztuki Mimu w Polsce.
Lionel Menard - Światowej sławy, wybitny reżyser przedstawień teatru pantomimy, nauczyciel, autor scenariuszy.
Ukończył "Ecole Internationale de Mimodrame de Paris", prowadzoną przez samego Marcela Marceau - uznawanego za mima wszech czasów. Lionel Ménard był jego uczniem, aktorem i wieloletnim współpracownikiem.
Współpracował również z CIE Philippe Genty oraz Jean-Paul Goude.
Stale współpracuje z teatrem Bödecker & Neander Compagnie, jako dramaturg i reżyser większości spektakli ("Silence", "Out of the blue", "Monsieur Satie", "Deja Vu", "Opus 4", "Follow Light", "Timelapse", "City Light") oraz Teatrem Warszawskiego Centrum Pantomimy, gdzie wyreżyserował znakomite spektakle: "Agua de lagrimas", "Gogol", "Marcel".
Prowadzi cykliczne warsztaty w Berlińskim "Die Etage" i "Mime Centrum" oraz razem z Bartłomiejem Ostapczukiem coroczną Letnią Szkołę Współczesnej Pantomimy w Warszawie.
Cat Gerrard - UK. - Performer, Reżyser, Nauczyciel
Cat jest twórczynią pokazów i historii, lalkarką, reżyserką i nauczycielką; pochodzi z Londynu, a obecnie mieszka w Berlinie. Uczyła się w LISPA, gdzie należy obecnie do głównej kadry nauczycielskiej.
Cat od dawna jest zauroczona i zniewolona przez opowiadane historie, będąc zarówno ich twórcą, jak i kuratorem. W 2010 r. założyła trupę TailSpin, by móc zgłębiać sztukę opowiadania historii, których wszyscy potrzebujemy i tego, jak możemy adaptować je i opowiadać z myślą o współczesnej widowni.
Cat jest współzałożycielką berlińskiej trupy teatru masek/lalek/fizycznego pod nazwą Ulua(k) Teatro.
Bartłomiej Ostapczuk Aktor-mim, reżyser przedstawień teatru pantomimy, nauczyciel, autor mimografii, ruchu scenicznego, konsultacji ruchowych i działań pantomimicznych w przedstawieniach teatrów dramatycznych oraz w filmach.
Od 2005 roku dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu, odbywającego się w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Pomysłodawca i założyciel Warszawskiego Centrum Pantomimy oraz Teatru Pantomimy Mimo. Współzałożyciel Europejskiej Federacji Pantomimy (PL/CZ/D).
Współtwórca projektów i produkcji artystycznych w zakresie teatru pantomimy oraz teatru ruchu.
Od 2005 roku prowadzi w Warszawie własne Studio Pantomimy oraz cykliczne warsztaty teatralne. Swoją wiedzą dzielił się ze studentami szkół teatralnych w Czechach, Korei Południowej i w Stanach Zjednoczonych. W latach 1998-2001 aktor Warszawskiego Teatru Pantomimy oraz Studia Mimów. Wielokrotny stypendysta "The School for Mime Theatre” w USA. Sztuki Mimu uczył się również w Hiszpanii. Występował na scenach teatralnych Japonii, Puerto Rico, Stanów Zjednoczonych, Anglii, Niemiec, Chin, Litwy, Rosji, Francji, Izraela, Korei Południowej, Czech, Szwecji, Hiszpanii, Słowacji, Nowej Zelandii, Portugalii i Luksemburga.
Adi Weinberg-Prejna jest absolwentką Haifa Program for Professional Dancers, Jerusalem Academy of Music and Dance, odbyła też staż w Vertigo Dance Company. Jako tancerka współczesna i choreografka występowała na wielu festiwalach na całym świecie.
Współpracowała m.in. z Andrea Costanzo Martini, Nadar Rosano, Efrat Rubin, Operą Izraela,
Polską Operą Narodową.
Adi jest certyfikowaną nauczycielką metody Gaga – języka ruchu opracowanego przez Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company.
Z A P I S Y / O P Ł A T Y
Koszt udziału w 2 tygodniowych intensywnych zajęciach wynosi 2000 zł
Dla osób biorących w ciągu sezonu teatralnego udział w różnych projektach realizowanych przez Bartłomieja Ostapczuk lub aktorów Warszawskiego Centrum Pantomimy koszt udziału to jedynie 1500 zł.
Dla osób przyjeżdżających z poza Polski / Warszawy istnieje możliwość zakwaterowania, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy się upewnić czy istnieje jeszcze taka możliwość.
W razie pytań prosimy o kontakt [email protected] lub 793 019 736
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność pozytywnie przez nas rozpatrzonych zgłoszeń.
B R A K M I E J S C N A 1 2 E D Y C J Ę S Z K O Ł Y
Dla osób biorących w ciągu sezonu teatralnego udział w różnych projektach realizowanych przez Bartłomieja Ostapczuk lub aktorów Warszawskiego Centrum Pantomimy koszt udziału to jedynie 1500 zł.
Dla osób przyjeżdżających z poza Polski / Warszawy istnieje możliwość zakwaterowania, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc prosimy się upewnić czy istnieje jeszcze taka możliwość.
W razie pytań prosimy o kontakt [email protected] lub 793 019 736
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność pozytywnie przez nas rozpatrzonych zgłoszeń.
B R A K M I E J S C N A 1 2 E D Y C J Ę S Z K O Ł Y
Letnia Szkoła Współczesnej Pantomimy została założona przez Gregga Goldstona i Bartłomieja Ostapczuka w 2007r.